Rejestracja produkcji (SFC)

SFC 4FACTORY: rejestracja produkcji dla Przemysłu 4.0

Dzięki autorskiemu systemowi firmy DSR – SFC 4FACTORY możliwy jest precyzyjny pomiar wydajności pracowników i maszyn na linii produkcyjnej. Rozwiązanie jest bezpieczne i elastyczne dzięki chmurowej platformie Microsoft Azure. Bez kosztownych inwestycji umożliwia osiąganie lepszych wyników ekonomicznych w firmach produkcyjnych na drodze do Przemysłu 4.0.

Opis rozwiązania

System SFC 4FACTORY (Shop Floor Control 4FACTORY)  można porównać do aplikacji klasy MES, nadzorującej realizację zlecenia produkcyjnego. Zlecenia są objęte monitoringiem, począwszy od rozpoczęcia nad nimi pracy do momentu jego zamknięcia (zakończenia). Aby całość procesu przebiegała poprawnie system zbiera informację dotyczące różnych wskaźników KPI, między innymi wskaźnika OEE. Wszystkie zebrane informacje są zapisywane w bazie danych systemu w celu późniejszego ich raportowania. Zgromadzone przez system dane informują nas o postępach pracy nad poszczególnymi zleceniami, efektywności pracy ludzi, maszyn i urządzeń w kontekście danego zlecenia.

Główne funkcjonalności systemu SFC 4FACTORY:

  • Raportowanie produkcji – elastyczny i szybki proces raportowania postępów zleceń produkcyjnych.
  • Automatyzacja zbierania danych z maszyn produkcyjnych – system umożliwia sczytywanie odpowiednich sygnałów z maszyn, mówiących o jej stanach (pracy, awarii, postoju) oraz wielkości produkcji i przebytych cykli.
  • Analiza danych – zbierane w sposób automatyczny bądź półautomatyczny informacje w systemie SFC (Shop Floor Control) pozwalają w czasie rzeczywistym kontrolować procesy zachodzące na produkcji podczas realizacji zleceń produkcyjnych.

System jest oferowany w wersji przeglądarkowej, zapewniając elastyczność obsługi z dowolnego urządzenia przenośnego wykorzystywanego w firmie. Aplikacja jest dostosowana do szerokiej gamy platform sprzętowych: począwszy od standardowych komputerów PC, laptopów, poprzez smartfony, tablety, laptopy, panele dotykowe, po specjalistyczne kolektory danych.
– W nowej wersji systemu SFC 4FACTORY główny nacisk położyliśmy na modernizację architektury systemu. Została ona zaprojektowana tak, by użytkownicy nie byli zmuszeni stosować predefiniowanego sprzętu – podkreśla Piotr Rojek, Prezes DSR – Oprogramowanie wykorzystuje platformę Microsoft Azure i można je uruchomić poprzez standardową przeglądarkę internetową.

Oprogramowanie zyskało też nowy graficzny interfejs użytkownika projektowany pod kątem możliwości wykorzystywania paneli dotykowych oraz różnej wielkości ekranu i sprzętu stosowanego w zakładzie produkcyjnym, czy biurze.

Zapytaj o rozwiązanie SFC 4FACTORY dla Twojej firmy

Dlaczego warto korzystać z systemu SFC 4FACTORY:

  • Rzetelność i pełna identyfikowalność zbieranych danych
  • Łatwy i bezpośredni dostęp do informacji o produkcji w czasie rzeczywistym
  • Analiza procesu produkcyjnego poprzez raporty
  • Efektywne zarządzanie nieoczekiwanymi zdarzeniami – identyfikacja wąskich gardeł procesu
  • Lepsza wydajność i efektywność zarządzania zasobami
  • Zwiększenie produktywności maszyn
  • Zwiększenie zaangażowania pracowników
  • Intuicyjny i prosty w obsłudze interfejs użytkownika

Zapytaj o rozwiązanie SFC 4FACTORY dla Twojej firmy

Zobacz także:

Pobierz PDF



    * Pola obowiązkowe





    Dla QAD ERP

    Nasza oferta dla użytkowników systemu QAD Application (MFG/PRO) obejmuje następujące produkty i usługi:

    • system Siemens Opcenter APS (d. Preactor) klasy APS z przygotowanym interfacem do współpracy z róznymi wersjami systemu QAD,
    • konsulting biznesowy świadczony przez wieloletnich konsultantów systemu QAD oraz praktyków biznesu,
    • systemy zbierania danych w produkcji i obszarze gospodarki magazynowej w oparciu o system kodów kreskowych RF Express firmy Eagle (automated data collection – ADC),
    • systemy MES (Manufacturing Execution System) do kontroli realizacji produkcji,
    • wdrożenia systemu QAD w oparciu o predefiniowane branżowe procesy skracające czas i koszty wdrożenia,
    • system zarządzania cyklem życia produktu PLM Agile firmy Oracle,
    • usługa zarządzania aplikacją QAD (AMS),
    • pierwszego wsparcia użytkowników QAD (rozszerzenie standardowego serwisu QAD).

    Dla SAP

    Nasza oferta dla użytkowników systemu SAP obejmuje następujące główne produkty i usługi:

    • konsulting biznesowy świadczony przez wieloletnich konsultantów biznesowych i konsultantów systemu SAP,
    • systemy zbierania danych w produkcji i obszarze WM w oparciu o kody kreskowe (automated data collection – ADC),
    • systemy MES (Manufacturing Execution System) do kontroli realizacji produkcji,
    • system zarządzania cyklem życia produktu PLM Agile firmy Oracle,
    • system Siemens Opcenter APS (d. Preactor) klasy APS dla SAP.

    APS Siemens Opcenter APS (d. Preactor) dla SAP:

    APS Siemens Opcenter APS (d. Preactor) jest alternatywą dla systemu SAP APO. Mimo rozległej funkcjonalności obejmującej Collaborative Planning (CP), Zarządzanie popytem – Demand Planning (DP), Supply Network Planning (SNP) czy w końcu Harmonogramowanie – Production Planning & Detailed Scheduling (PP/DS) SAP APO stosowane jest przez ograniczoną ilość Klientów SAP. Niewątpliwie powodem jest skomplikowany sposób algorytmizacji, który powoduje trudności w implementacji. Siemens Opcenter APS (d. Preactor) APS jest produktem dla tych Klientów SAP, którzy szukają rozwiązania do optymalnego harmonogramowania produkcji (odpowiednik APO PP/DS).

    APS Siemens Opcenter APS (d. Preactor) został wyposażony w certyfikowany sprzęg z architekturą SAP. Dla Klientów posiadających platformę XI jest to naturalny wybór współpracy systemu Precator z produktami SAP.

    Product Lifecycle Managment dla SAP:

    • Oracle posiada możliwość połączenia PLM Product Record, należącego do Oracle’s Agile PLM, z system SAP ERP, wykorzystując Oracle’s Agile Product Lifecycle Management (PLM) Design-to-Release Process Integration Pack (PIP)
    • Wykorzystując Oracle® Application Integration Architecture (AIA), proces integracyjny PIP umożliwia przedsiębiorstwom usprawnić i przyspieszyć produkcję i transport nowych produktów redukując jednocześnie koszty, poprawić jakość oraz zminimalizować problemy występujące w łańcuchu dostawy,
    • Oracle’s Agile PLM Design-to-Release PIP oparty jest na otwartym, opartym na standardach SOA tak, aby zapewnić bezproblemową synchronizację zawartości produktu wśród rozproszonej inżynierii i organizacji produkcji oraz rozbudowanej sieci produktów,
    • Przez lata Kliencie Agile PLM czerpali korzyści z korzystania z integracji z SAP, a ostatnia integracja oparta na standardach da Klientom jeszcze większą możliwość dostosowywania się do zmian w otoczeniu biznesowym,
    • Firma Oracle współpracuje z wieloma partnerami, między innymi opracowuje produkt wspólnie z Sierra Atlantic, dostawcą PLM oraz usług informatycznych. Sierra Atlantic jest certyfikowanym partnerem Oracle.

    Korzyści wynikające z optymalizacji produkcji:

    • Klienci SAP poszukujący najlepszych rozwiązań w klasie PLM mogą teraz z łatwością korzystać z Agile PLM, wykorzystując gotowy pakiet integracyjny, który obejmuje całą konstrukcję, aby uwolnić proces,
    • Szczególne korzyści wynikające z zastosowania PIP:
      • Następna generacja złożonego procesu i funkcjonalności, które są konfigurowalne, elastyczne i zrównoważone, umożliwia Klientom wykorzystać obecne i przyszłe systemy inwestycji,
      • Gotowy, oparty na otwartych standardach i kompletny system „Design to Release” wpływa na uwolnienie nowych produktów,
      • Konfigurowalna, elastyczna, dwukierunkowa synchronizacja inżynierii i informacji na temat łańcucha dostaw pomiędzy PLM i produkcją dla lepszej widoczności, bez konieczności pisania kodu, a z zabezpieczeniem zmian powstałych w wyniku instalacji nowych wersji,
      • Przyjazna dla użytkowników konfiguracja, która pozwala zarówno biznesowym, jak i informatycznym użytkownikom, łatwe definiowanie i zarządzanie mapami wartości dla kluczowych elementów,Solidny proces monitoringu oraz sprawne rozwiązywanie błędów pomaga redukować problemy związane z jakością produktu czy kosztami i czasem dostarczenia produktu na rynek.

    Dla innych ERP

    Nasza oferta dla użytkowników dowolnego systemu ERP obejmuje następujące główne produkty i usługi:

    • system Siemens Opcenter APS (d. Preactor) klasy APS, który posiada mechnizmy umożliwiające integracje się z dowolnym systemem ERP,
    • konsulting biznesowy w zakresie produkcji i logistyki, świadczony przez doświadczonych konsultantów biznesowych,
    • systemy MES (Manufacturing Execution System) do kontroli realizacji produkcji,
    • system zarządzania cyklem życia produktu PLM Agile firmy Oracle.